Crash dieet met shakes

Eerder schreven we een artikel over populaire dieten. Een dieet die we nog niet genoemd hebben is het crash dieet. Het crash dieet is een methode die snel resultaat op kan leveren maar ook risico’s kent. Vaak wordt een crash dieet gecombineerd met het gebruik van shakes. In dit artikel meer achtergrond informatie over deze manier van dieten.

Het principe van het crash dieet

Bestaat een dieet uit minder dan 1.000 calorieën per dag dan valt het dieet in de categorie crash dieet. Gemiddels hebben mannen circa 2.250 en vrouwen 2.000 calorieën per dag nodig. Door maar 1.000 calorieën te eten per dag zit je daarmee verder onder de calorie-behoefte. Het resultaat zal zijn dat je snel gaat afvallen.

Voordelen van het crash dieet

De voordelen van het crash dieet zijn evident. Zo zul je hoogst waarschijnlijk snel kilo’s kwijtraken. Prima als je vlak voor een bruiloft of vakantie nog even wat aan je gewicht wilt doen. Voor de lange termijn biedt het crash dieet echter geen goede oplossing. Een dergelijk dieet is immers niet vol te houden.

Nadelen van het crash dieet

Het is echter zeer de vraag of deze crash dieet methode wel verstandig is. Door de enorm lage hoeveelheid calorieën bestaat het risico dat je spiermassa gaat verliezen. Je wilt juist buikvet verliezen en geen spiermassa. Want spiermassa is gezond voor de vetverbranding. Hier kunnen shakes een goede oplossing voor bieden. Een goede dieet shake is rijk aan eiwitten en zit laag in de suikers. Door de hoge hoeveelheid eiwitten worden de spieren beschermt. In dit artikel over het shake dieet lees je alle ins en outs over deze manier van dieten.

Verder is het risico aanwezig dat je niet alle voedingsstoffen binnenkrijgt die het lichaam nodig heeft om gezond te blijven. Ook hier kunnen shakes in voorzien doordat een goede shake vaak veel gezonde voedingsstoffen bevat. Daarmee bent je toch in staat om relatief eenvoudig de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gezonde voedingsstoffen binnen te krijgen.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *