een gezonde maaltijd box

Hoe kan je gezond afvallen?

Veel mensen willen gezond zijn, daar hoort een gezond gewicht bij. Een gezond gewicht verlaagt de kans op diabetes type 2, hart- en vaatziekten en gewrichtsklachten. Tevens kan je de kans op verschillende soorten ziektes voorkomen. Het is dus verstandig om te af te vallen wanneer er sprake is van overgewicht. Hieronder enkele tips om gezond af te vallen

 

Eet gevarieerd

Om te werken aan een gezond gewicht is belangrijk om op te letten op je voeding. Het is belangrijk dat je gevarieerd eet om zo voldoende eiwitten, vetten en koolhydraten binnen te krijgen, die geven je immers energie. Om af te vallen is het belangrijk dat je minder calorieën binnen te krijgen dan je verbruikt. Het is wel belangrijk om de calorieën uit gezonde voeding te halen. Wanneer je het moeilijk vindt om gevarieerd te eten, kan bijvoorbeeld een gezonde maaltijd box de oplossing zijn. Hiermee hoef je niet meer na te denken voor het avondeten, krijg je de nodige voedingsstoffen binnen en kan er zelf rekening worden gehouden met bepaalde dieetwensen.  Probeer gedurende dag ook geraffineerde suiker en andere snelle koolhydraten te vermijden. Ga zoveel mogelijk voor volkoren producten en probeer kleinere porties koolhydraten te eten.

 

Beweeg

Gezond eten is de basis om te af te vallen, bewegen helpt je hierbij. Bewegen is niet alleen een manier om af te vallen, maar het is ook heel gezond. Het is dus belangrijk om vaak intensief te trainen. Om af te vallen is het verstandig gemiddeld per dag 60 minuten intensief te bewegen. Dit hoeft niet alleen sporten te zijn, maar kan ook intensieve huishoudelijke klussen zijn zoals tuinieren of een avondwandeling. Andere tips om meer te bewegen is om bijvoorbeeld vaker de fiets te pakken, vaker te wandelen, de trap te pakken in plaats van de lift of stap een halte eerder en loop het laatste stukje.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *